Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.02.2012 16:34 - Мърморана...разсъждения с основание или без...
Автор: neprosvet Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11777 Коментари: 32 Гласове:
38


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
От два дни по нашите медии       се дискутират получените бонуси за "неуморния труд" на служителите в НЗОК и НОИ, което ме накара да споделя един друг случай от последните дни с мои познати.

По обясними съображения, няма да конкретизирам събития и имена.

Мъжът е опериран, после следват лъче и химиотерапия и всякакви процедури според преценката на лекуващите лекари.

Моите познати искат да лекуват болния във Франция, където имат близки и познати и изпращат официално писмо до болницата. В писмото е упоменато,че "семейството не изпитва финансови притеснения и лечението ще бъде заплатено".

Френските лекари/светила с титли в здравеопазването/се запознават подробно с цялата документация, начина на лечението, преглеждат болния и ...отговарят, че"Болният е лекуван много правилно в България.Не могат да го приемат за лечение в тяхната клиника, защото това става не по желание на пациента, а по преценка  на проф.д-р...и т.н"

Изумена съм...на френските доктори им се предлагат пари...много пари и...те няма да приемат пациента в болницата, което означава, че няма да получат и щедрото възнаграждение!!!

Не ми се ще да разсъждаваме    за това, че не приемат пациента в болницата и защо? Не е това темата на моите разсъждения.

При нас дали е така, а!?

Винаги съм се страхувала и продължавам да се страхувам от две институции: Българското здравеопазване и Българското правораздаване.
Но сега говорим за здравеопазване все пак.

Една "лека" съпоставка  и с  лечението  у нас.

Преди месец оперираха брат ми, по клинична пътека, от херния. Първият ден, лекаря каза, че няма нужда от доплащане. Вторият ден, казва на племениците ми да платят за "платното", което се поставя при операцията, сумата от 52 лв. И все пак като всички редови български пациенти, моите племеници отиват в посочената канцелария да внесат нужната сума. Остават изненадани като им поднасят за подпис, договор за дарение от 52 лв.

И какво се получава: Във Франция лекарите не се блазнят да вземат голямата сума от пациент, който може да им я даде...у нас ...лекарите не се притесняват да вземат и 52 лв. от пациент, който има 170 лв.пенсия и...от "нищоправене" на едната ръка са му останали 2 пръста.

Това е моята България, това е моята "мила родна страна"...такова е здравеопазването...такива са и болшинството от лекарите ни, за съжаление.(((

Защо при нас всичко...изглежда...по-лошо ли е,или...така ми се струва само на мен.(((

Може би, аз съм само една...мърмореща жена...без основание...




Гласувай:
38



1. gwendoline - Системата е калпава,
17.02.2012 16:42
то изобщо има ли система, ред, правила, прозрачност...?
цитирай
2. kasnaprolet9999 - Нашето здравеопазване оставя п...
17.02.2012 16:43
Нашето здравеопазване оставя пенсионерите със счупени крайници ако не могат да си платят операция. Пирона, който сложиха на крака на мама струваше 1600 лв. и ме пратиха сама да го купя от РРS фирмата, която сега я разследват за множество такива случаи. И какво като тази сума е 8 пъти по-голяма от месечната й пенсия, на кого му пука? Отделно се плащоат парите за престой в болницата, кръв и лекарства за разреждане на кръвта. Това е мила, ако не искаш да им падаш в ръцете профилактика му е майката. Аз за това си бера билките и се интересувам от всякакви алтернативни методи на лечение.
цитирай
3. stela50 - Здравей , Непросвет ...
17.02.2012 16:48
Написаното от теб не прилича на мърморене , още по- малко без основание .
Представяш за съжаление истински факти и събития , преживявания ,
за които всеки от нас би могъл да даде поне един пример ... Но не за това става дума --- би било хубаво , ако само така ни се струва - на теб ,на мен ...
на всички . Би било , но не е . И има защо да се страхуваме .
Поздрави за постинга !
цитирай
4. ivankalilova - Здравей, приятелко! Мъмореща ...
17.02.2012 18:36
Здравей, приятелко!
Мъмореща жена ли......Всеки иска пари, сега ги наричат ,,дарения ''!
Това е положението.......ми каза един лекар......, ако ти изнася...
Е, господ здрае да ни дава......има кой да ни го вземе...............
цитирай
5. ketcakuatl - ПОДКРЕПЯМ
17.02.2012 18:52
Първия коментар на Гуендолин. Всички лекари и съдии в България (ако ги питаш), са всеотдайни, себеотрицателни, себераздаващи се, гонейки висши цели и идеали, борейки се неуморно, и винаги по правилата, с лошото и неправдата... А, дали е така? Целокупния български народ взе да се страхува от срещата си с тях, не само ти. И тогава какво излиза?
цитирай
6. neprosvet - gwendoline - Системата е калпава,
17.02.2012 20:22
gwendoline написа:
то изобщо има ли система, ред, правила, прозрачност...?


Да...системата е калпава и всички изпитваме несъвършенствата и...
Ние, българите в сравнение с другите народи сме "една шепа народ"...толкова ли е трудно да се подреди и да се канализира???...или просто липсва желание за това???Защо при нас всичко е толкова сложно и порочно и докога?(((
Толкова ли сме слаби и безсилни...докога ще е така...може ли така да продължаваме да се "опитваме" да живеем...някак си...(((
цитирай
7. neprosvet - kasnaprolet9999 - Нашето здравеопазване оставя п...
17.02.2012 20:36
kasnaprolet9999 написа:
Нашето здравеопазване оставя пенсионерите със счупени крайници ако не могат да си платят операция. Пирона, който сложиха на крака на мама струваше 1600 лв. и ме пратиха сама да го купя от РРS фирмата, която сега я разследват за множество такива случаи. И какво като тази сума е 8 пъти по-голяма от месечната й пенсия, на кого му пука? Отделно се плащоат парите за престой в болницата, кръв и лекарства за разреждане на кръвта. Това е мила, ако не искаш да им падаш в ръцете профилактика му е майката. Аз за това си бера билките и се интересувам от всякакви алтернативни методи на лечение.


Това и се опитвам да правя мила, Къснапролет!
Всеки от нас е имал контакт със здравеопазването ни и е преживявал разочарование, за съжаление. Избягвам да се "зобя" с лекарства...подбирам храната си колкото мога и наистина повече вярвам на билколечението.
Интересни са ми твоите постинги за билките и ги чета с удоволствие. Уверена съм, че човешкият организъм е създаден да се самолекува и се старая по-малко да търся услугите на лекарите и синтетичните лекарства на фармацефтичната промишленост.
Споделям твоето мнение за значението и полезността на билките и техните лечебни качества.
цитирай
8. neprosvet - stela50 - Здравей , Непросвет ...
17.02.2012 20:42

stela50 написа:
Написаното от теб не прилича на мърморене , още по- малко без основание .
Представяш за съжаление истински факти и събития , преживявания ,
за които всеки от нас би могъл да даде поне един пример ... Но не за това става дума --- би било хубаво , ако само така ни се струва - на теб ,на мен ...
на всички . Би било , но не е . И има защо да се страхуваме .
Поздрави за постинга !


Благодаря ти Стела, за подкрепата!
Само се питам ЗАЩО...ЗАЩО... и докога...Нали всички го виждаме?!(((
цитирай
9. neprosvet - ivankalilova - Здравей, приятелко! Мъмореща ...
17.02.2012 20:59
ivankalilova написа:
Здравей, приятелко!
Мъмореща жена ли......Всеки иска пари, сега ги наричат ,,дарения ''!
Това е положението.......ми каза един лекар......, ако ти изнася...
Е, господ здрае да ни дава......има кой да ни го вземе...............


Здравей мила, приятелко!
Вярно е, че всеки труд има цена. За това не споря, но...наглостта и безцеремонността при много от лекарите е направо ...отвратителна, стряскаща.Къде остава Хипократовата им клетва? Къде е милосърдието? Говорим само за пари, пари. Лекарите не са зарзавадчии, че да ме "удрят" в кантара.(((
Нали сме хора,а ни липсва...хуманност...достойнство ...ЗОЩО??? Не искам да се примирявам...няма да им се даваме:)))
цитирай
10. neprosvet - ketcakuatl - ПОДКРЕПЯМ
17.02.2012 21:10
ketcakuatl написа:
Първия коментар на Гуендолин. Всички лекари и съдии в България (ако ги питаш), са всеотдайни, себеотрицателни, себераздаващи се, гонейки висши цели и идеали, борейки се неуморно, и винаги по правилата, с лошото и неправдата... А, дали е така? Целокупния български народ взе да се страхува от срещата си с тях, не само ти. И тогава какво излиза?


Здравей, далечни приятелю!
Наистина се страхуваме. И аз ще питам пак...ЗАЩО? Или ще си дам и отговор...защото ни липсват хора с държавническо мислене.

И ще цитирам една мисъл на Роналд Рейгън:
"Правителството не решение на вашите проблеми. То е проблемът"(((
цитирай
11. hristo27 - Така е защото в БГ пълненето на джоба ...
19.02.2012 10:36
Така е защото в БГ пълненето на джоба във всички сфери е мисия № 1!
цитирай
12. neprosvet - 11. hristo27 - Така е защото в БГ пълненето на джоба
19.02.2012 12:20
hristo27 написа:
Така е защото в БГ пълненето на джоба във всички сфери е мисия № 1!


Всеки труд има цена и трябва да се заплаща. Който няма финансови проблеми, плаща и се провежда лечението. Немога да према изнудването на всеки беден българин, който отива на "коневръза" по клинична пътека и не е длъжен да плаща нищо...пък и няма откъде да го даде!

цитирай
13. inel379 - Много е тъжно.
19.02.2012 17:51
Четох едно интервю на Умберто Еко за българите.
Все си мисля, че и тук има останали земляни...
за да е бъдещето по-близо.
цитирай
14. kite333 - Не си мърмореща и не си без основание.
20.02.2012 09:07
Да не дава господ да влизаме в болници.
цитирай
15. neprosvet - inel379 - Много е тъжно.
20.02.2012 17:11
inel379 написа:
Четох едно интервю на Умберто Еко за българите.
Все си мисля, че и тук има останали земляни...
за да е бъдещето по-близо.


Не само тъжно, а ....и плачевно!:((
цитирай
16. neprosvet - kite333 - Не си мърмореща и не си без основание.
20.02.2012 17:14
kite333 написа:
Да не дава господ да влизаме в болници.


Да не дава Господ...но всеки е имал нужда от медицинска помощ и знае за какво всъшност говорим!:((
цитирай
17. mileidi46 - Ееее, мила! Време е вече да се крещи, ...
21.02.2012 15:59
Ееее,мила! Време е вече да се крещи ,а не да се мърмори..
цитирай
18. neprosvet - . mileidi46 - Ееее, мила! Време е вече да се крещи,
21.02.2012 19:32
mileidi46 написа:
Ееее,мила! Време е вече да се крещи ,а не да се мърмори..


Не мила, нещо повече трябва от крещене!Ножа е опрял до кокала.Стига сме се правили на много "възпитани и културни"!:((
цитирай
19. desislava71 - Операция от херния
24.02.2012 12:52
предстои и на баща ми. Докторът му е посочил откъде да си купи платно, цената му е 190 лв. Здравната каса не заплащала този консуматив, тя основно си пълни касичката с вноските на всички работещи с трудов договор :(
цитирай
20. neprosvet - 19. desislava71 - Операция от херния
24.02.2012 13:05
desislava71 написа:
предстои и на баща ми. Докторът му е посочил откъде да си купи платно, цената му е 190 лв. Здравната каса не заплащала този консуматив, тя основно си пълни касичката с вноските на всички работещи с трудов договор :(



Има нещо, което не е наред...Знам друг случай, в който доктора кара пациента да плати "само"150 лв, защото ще използват половината платно. От тук следва, че цената според този доктор на една платно е 300 лв. Затова се възмущавам...няма определена цена...всичко е според "обективната" преценка на доктора, който ще извърши операцията и...според това колко може да ИЗКОПЧИ от пациента. За мен това се нарича изнудване.(((
Съветвай се и с друг лекар. Не всички са такива.
Благодаря ти за коментара!
Поздрави и хубав ден!:)))
цитирай
21. sande - Атанас Мочуров е безспорен поет, доказва го и подбаното стихотворение, посветено на Валери Стнаков ...
25.02.2012 10:58
Самият Валери Станков е ярък поет и се ползва от заслужена популярност. Показателно е, че го харесват и младите хора.

Друг е въпроса, че сега като че ли не е време за поезия, за духовност. Сега на мода са моловете и пълните кошници. Вихри се консуматорското общество.

Трети е въпроса, че няма къде да се публикува, освен в мрежата, където страстите затлачват културния тон.

А е толкова просто. Който не харесва Станков, да чете когото харесва. Няма лошо.
цитирай
22. neprosvet - sande -А е толкова просто. Който не харесва Станков, да чете когото харесва. Няма лошо.
25.02.2012 15:09

sande написа:
Самият Валери Станков е ярък поет и се ползва от заслужена популярност. Показателно е, че го харесват и младите хора.

Друг е въпроса, че сега като че ли не е време за поезия, за духовност. Сега на мода са моловете и пълните кошници. Вихри се консуматорското общество.

Трети е въпроса, че няма къде да се публикува, освен в мрежата, където страстите затлачват културния тон.

А е толкова просто. Който не харесва Станков, да чете когото харесва. Няма лошо.


Благодаря ти за откровения и точен коментар, Sande!
Тук в блога, всеки пиши както мисли и както чувства нещата от живота. Това, че на някого не му допада написаното,,,,не прави пишещия по лош. Както и ти самия казваш "да чете когото харесва", какво толкова...защо трябва да се лее толкова ненужна "помия" и се отстъпва от добрия тон!?!? "Мегдан" има за всички!
Не обичам конфликтите!
Поздрави!:)))
цитирай
23. mamas - Имаш основание, и то голямо.
26.02.2012 09:10
Почти не познавам хора, които да не са имали проблем с т.нар. здравеопазване. Бих казала, че е по-точно "здравепогазване".
Поздрави!
цитирай
24. neprosvet - Много точно определение си сложила "здравепогазване", Слава!
26.02.2012 10:28
mamas написа:
Почти не познавам хора, които да не са имали проблем с т.нар. здравеопазване. Бих казала, че е по-точно "здравепогазване".
Поздрави!

Благодаря за коментара и гостуването!
Хубав ден!:)))
цитирай
25. mamas - Аз ти благодаря, Ваня!
26.02.2012 10:50
neprosvet написа:
mamas написа:
Почти не познавам хора, които да не са имали проблем с т.нар. здравеопазване. Бих казала, че е по-точно "здравепогазване".
Поздрави!

Благодаря за коментара и гостуването!
Хубав ден!:)))


Отдавна си ми в избраните, но всъщност сега те откривам истински. За жалост (а може би за добро) ежедневието ми е много натоварено и рядко ми остава време за блога. Затова предпочитам не просто да минавам през блоговете и да гласувам, а да се спирам при някого за по-дълго, дори да е веднъж на два месеца. Днес този човек се оказа ти. Прочетох някои от предишните ти постинги и откривам доста допирни точки (като разбиране за живота, като лична съдба...). Радвам се, че ме накара да се спра при теб и се надявам да не се сърдиш, ако следващото ми "гостуване" е пак след два месеца ;-)
Светъл ден ти желая!
цитирай
26. neprosvet - Все пак се разбрахме:)))
26.02.2012 12:09
mamas написа:
neprosvet написа:
mamas написа:
Почти не познавам хора, които да не са имали проблем с т.нар. здравеопазване. Бих казала, че е по-точно "здравепогазване".
Поздрави!

Благодаря за коментара и гостуването!
Хубав ден!:)))


Отдавна си ми в избраните, но всъщност сега те откривам истински. За жалост (а може би за добро) ежедневието ми е много натоварено и рядко ми остава време за блога. Затова предпочитам не просто да минавам през блоговете и да гласувам, а да се спирам при някого за по-дълго, дори да е веднъж на два месеца. Днес този човек се оказа ти. Прочетох някои от предишните ти постинги и откривам доста допирни точки (като разбиране за живота, като лична съдба...). Радвам се, че ме накара да се спра при теб и се надявам да не се сърдиш, ако следващото ми "гостуване" е пак след два месеца ;-)
Светъл ден ти желая!


За съжаление, тук връзките са виртуални.(( Понякога коментарите ни могат да не се приемат така, както искаме и да не се разбере точно смисъла, който искаме да предадем/днес имах и такъв случай/, защото...не се виждат очите ни.(( Хубавото на блога е, че са събрани много хора и винаги можеш да намериш приятел и ти е приятно да споделиш. Няма значение след колко време.
Благодаря ти за хубавите думички!:)))
Поздрави, мила Слава!
цитирай
27. yotovava - Ако френски лекар бъде заподозрян в опит за облагодетелстване,
28.02.2012 09:56
нали разбираш какви санкции биха последвали. Затова те подхождат и професионално, и отговорно.
Не знам дали премахването на клиничните пътеки или на избора на екип ще подобрят нещата - тук няма институция, която да разследва оплакванията на хората - независимо от тръбенето, че се разследват всички случаи - Гарван Гарвану око не вади.

Валя
цитирай
28. neprosvet - yotovava - Гарван Гарвану око не вади.
29.02.2012 13:44
yotovava написа:
нали разбираш какви санкции биха последвали. Затова те подхождат и професионално, и отговорно.
Не знам дали премахването на клиничните пътеки или на избора на екип ще подобрят нещата - тук няма институция, която да разследва оплакванията на хората - независимо от тръбенето, че се разследват всички случаи - Гарван Гарвану око не вади.

Валя


Така е мила!
Нали при нас образованието също подготвя добри специалисти...къде са...на запад???!!! Нима тук са останали само хиени?!
Днес приятелката ми, която беше до мен в най-трудния, за мен момент, остави баща си в болницата по клинична пътека. Не ми се говори!((( А тя не е редови гражданин...тя е медицинско лице...в момента е пред тотален срив от БЕЗДУШНОТО отношение към пациента...а тя е медицинско лице...тя им е колежка!(((Нямам думи! Нямам думи!(((((
Който не се е сблъскал със здравеопазване...просто е щастлив човек.(((
цитирай
29. ivankalilova - ЧЕСТИТА................:)))))))))))))))))))))))))))))))
01.03.2012 20:07
Приятелко, мила,мартеница пращам надалече нишка от живота във дома, бяла като вишната на двора и червена - сила на кръвта.
Прегръдка с много обич!:)))
цитирай
30. bven - Честит празник!
03.03.2012 17:36
Нека всеки се гордее,, че е българин и носи българско име!
цитирай
31. justinn98 - Напротив аз мисля, че си много пр...
25.03.2012 15:17
Напротив аз мисля, че си много права, вчера бях в болницата ... и нямаше топла вода само ледена, с която можеш да се измиеш, да не говорим какви бяха тоалетните . (С извинение. )
цитирай
32. neprosvet - 31. justinn98 - Напротив аз мисля, че си много пр...
30.03.2012 15:12
justinn98 написа:
Напротив аз мисля, че си много права, вчера бях в болницата ... и нямаше топла вода само ледена, с която можеш да се измиеш, да не говорим какви бяха тоалетните . (С извинение. )


Дали с извинение и ли без...у нас се живее така, за съжаление.(((
А вие, децата, гледайте добре, учете се в училище и променяйте и нас и себе си към по-добро.
Целувам те, миличка!:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: neprosvet
Категория: Лични дневници
Прочетен: 506762
Постинги: 58
Коментари: 862
Гласове: 6222
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031