Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.01.2012 23:08 - Поздрав за поета
Автор: neprosvet Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9031 Коментари: 19 Гласове:
41


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Не само съм назад от поезията, ами може и да съм доста в страни.
Затова, ако ми хареса стихотворение, много внимавам коментара ми да не изглежда, че се вживявам в ролята на литературен критик.
По често гласувам, което означава "Браво", "Хареса ми"и отминавам.

Сега случаят е по - особен...

Правя си ремонт на апартамента. Налагаше се да изместя, книгите от рафтовете. Поизтупах, поизчетках праха и...не само.
Повечето от книгите ми бяха купувани по времето на "зрелия социализъм" и сега с интерес разгръщах много от тях. Някои директно отидоха в контейнера за отпадъци. От други изпадаха листчета, бележчици на които съм си отбелязвала разни неща...разгръщах...прелиствах...зачитах се...и...
В ръцете ми попада една стихосбирка на варненският поет, белетрист, литературен критик и драматург - АТАНАС СЛАВОВ МОЧУРОВ. Книгата е стара, издателство на ЦК на ДКМС, София, 1983 година със заглавие "Говоря ти сега". Разгръщам книгата, зачитам се и...изненадаааа...едно стихотворение посветено на ВАЛЕРИ СТАНКОВ...ето и стихотворението:

НЕ СИ ПОСЛЕДЕН,
НИТО САМ

На Валери Станков

Не си последен, нито сам на този свят:
от други си получил тялото косите,
походката и устните с малинов цвят.
Но има още, още...
То е скрито.

Не те сломяват никакви беди,
а жалиш слабия; хитреца те разсмива.
Това е жал и смях от прадеди,
преминал в теб. Защото те са живи.

И ако се събужда посред нощ
неясна скръб, не се чуди: с надежда
прелели в тебе свойта кръв и мощ,

незнайните от твоя древен род
през вековете жадно в теб се вглеждат -
на техните мечти
ти трябва да дадеш живот!


Ееееееееее, питам аз сега: Кой е най-големият ни поет в блогБГ-то...и кому от нас е посветено стихотворение от Атанас Мочуров?!?!

Поздрави, ЧУ!!!
"Не те сломяват никакви беди", както е казал поета!
Много бих се зарадвала, ако съм те върнала към мил и скъп спомен за теб. Ако е така ти може би ще разкажеш повече.
Хубави събота и неделя!!!






Гласувай:
42



1. yotovava - Поздрав и за теб, мила
20.01.2012 23:17
Докато има поетичен канибализъм, истинската поезия ще е оплювана, охулвана и обругавана.
Но нито един Канибал-Полигор-Трубадур-Тошиба-Танатос-Соломон-Андина-Срив-Балонът-Караконджулът............ няма да съумеят да достигнат нейните висоти.
цитирай
2. trubadur - Айде, сбирайте се да го фалите де.
20.01.2012 23:39
yotovava написа:
Докато има поетичен канибализъм, истинската поезия ще е оплювана, охулвана и обругавана.
Но нито един Канибал-Полигор-Тошиба-Танатос-Соломон-Андина-Срив-Балонът-Караконджулът............ няма да съумеят да достигнат нейните висоти.


Само че един поет не пуска постинги с лични снимки, не се държи като селска гивиндия, не се унижава да му бият барабана такива като тая с рекламните постинги и се срамува, ако го облизват така.
Другите никове почвай да ровиш, това е най-важното.
Боже, що не се видите колко сте смешни??
Вие и поезия????
Божествен си, Чу!
Това сте вие.
цитирай
3. yotovava - Пупи, ти ще останеш завинаги в антрето на поезията. По-селски гивиндия от теб няма. Не пускаше ли ти постинги с лични скайпразговори, мръшляк пишман мъж?
20.01.2012 23:48
trubadur написа:
yotovava написа:
Докато има поетичен канибализъм, истинската поезия ще е оплювана, охулвана и обругавана.
Но нито един Канибал-Полигор-Тошиба-Танатос-Соломон-Андина-Срив-Балонът-Караконджулът............ няма да съумеят да достигнат нейните висоти.


Само че един поет не пуска постинги с лични снимки, не се държи като селска гивиндия, не се унижава да му бият барабана такива като тая с рекламните постинги и се срамува, ако го облизват така.
Другите никове почвай да ровиш, това е най-важното.
Боже, що не се видите колко сте смешни??
Вие и поезия????
Божествен си, Чу!
Това сте вие.

цитирай
4. lidislidis - Преди поета, изкуството, суетата от тях, стои човека.
21.01.2012 00:13
Човека не със зъби и нокти драпащ за слава , а истинският , който е природно интелигентен и не нарича своите читатели "простаци", не оплюва другия , за да се въздигне, не прави групички заедно да тъпкат съблогерите си, въобще много разлики има между поет и човек с главно "ч" Освен това твореца е у всеки и е инивидуалност, а не култ към личността. И издигане този култ от групата иколо него.
Не може да бъдат преследвани и обиждани хората, които не го харесват и наричани "простаци"...
Стихът , който ни предлагаш не блести с нищо...според мен. Всеки има възприятие и мнение.
Аз не познавам много български поети съвременници, стига ми само един поет и човек , заслужил вниманието ми и не само моето...но за съжаление този поет не пише вече в блога. България има само един поет ЧОВЕК- Ведрин .
Нагло и нецивилизовано беше прогонен , точно по времето, когато Станков дойде в блога с тайфата си да завоюват "слава"! По това време и моят блог беше изтрит, за да се слави фотографката...Нещата вървят заедно, както и сегашните неприятности в блога...на партийни основи и завист и злоба, борба за надмощие.
Съжалявам, аз не мога да го поздравя !
цитирай
5. анонимен - Поздравления, Непросвет!
21.01.2012 11:23
Валери Станков е поет, а лаещата срещу него посредственост само потвърждава този факт.
Чудесно е, че си се сетила да извадиш това стихотворение!
цитирай
6. trubadur - Поетът не пуска в постинги лични снимки, както е описано в постинга на тошиба, защото е мръсно и долно.
21.01.2012 12:44
angpiskova написа:
Валери Станков е поет, а лаещата срещу него посредственост само потвърждава този факт.
Чудесно е, че си се сетила да извадиш това стихотворение!


Поетът не се обгражда с нищожества, които да го облизват и да му правят поетическо фелацио.
Поетът не нарича колегите си литературни фашисти и се срамува, ако такива като Йотова го рекламират като Азис в чалга бар Кошарите.
Поетът е поет, а не ЧУчело - по гениалния израз на Уондър.

Станков не е поет, а срам за поезията.
Лидис е права - с неговото домъкване тук и това на Йотова сайтът се задръсти от убийци на поезията.
И техните смешни облизвачи като тази.
цитирай
7. lidislidis - Що не престанеш да определяш хората с епитети
21.01.2012 14:54
angpiskova написа:
Валери Станков е поет, а лаещата срещу него посредственост само потвърждава този факт.
Чудесно е, че си се сетила да извадиш това стихотворение!


Които биха ти подхождали и издават възпитанието ти?
Никак не е демократично, човешко и нормално това !
цитирай
8. анонимен - За пореден път...
21.01.2012 16:04
Понякога чета и коментарите на т.н. блогъри! Изумявам се за пореден път! Какви хора има, как мислят, какво пишат, какво искат да кажат, какво целят...
Тъпота и простотия лъха мноого, ама много! Жалко!
А много често има прекрасни постинги!
цитирай
9. stela50 - Здравей , Непросвет ... Размисли ме твоят постинг .
22.01.2012 21:00
Обикновено хората реагират по друг начин на такъв постинг . Макар и малко по- късно , не мога да не взема отношение - не би било честно . Аз не съм в никаква групичка , не познавам Валери Станков ... Лесно е да се провери , че той не посещава въобще моята страничка , но аз го чета , може да не коментирам ,
но не мога да кажа нищо лошо за поезията му . Не е нужно да харесваш всичко ,
аз не съм поетеса , но имам претенции , че разбирам от поезия по много причини . И това , което издава Чу за мен е поезия , различна , въздействаща ,
оригинална ... Не зная защо се създават тези отношения на нетърпимост ,обиди ,
грубост ... Колко е кратък живота - нужна е само една добра дума , уважение
и подкрепа и още човешки чувства и действия .
Хареса ми написаното от теб , Непросвет ... и посветеното от Атанас Мочуров
стихотворение . Вълнуващо е .
А аз си спомних едно стихотворение на Чу ... което ме докосна и си го запазих .
Иска ми се да ти го напиша ... едно твърде човешко стихотворение .

Защо не продавам фъстъци на някоя спирка.
Да търкам с парцала витрините, щом завали.
Да къртя асфалта със хилти, лопата и кирка.
И тъпо да гледам как в дупката хлътват коли.

Да дърпам маркуча във парка, подстриган през юли.
Да нижа хартийки по плажа на острия шиш.
Или да разнасям чувала със свежи марули.
Да мъкна багажа на полета Варна - Париж.

Да лъскам със шкурка до голо ръждата от моста.
А после дебело да мажа със блажни бои.
И да се питам какво да направя, че Господ
със хлебец и риба труда ми да удостои.

Да пълня с бетон и със вата панелните фуги.
И челяд да храня със хляб на свидливи крадци.
А виното Божие вече го пиеха други.
И други с черковните свещи строиха дворци.

А аз си постелих кашона в централния подлез.
Запях. И засвирих над своя бездънен каскет.
Защо беше всичко? Да дращят стената със гвоздей:
"Тук твори... но живя ли?... Един смахнат... Поет!"
цитирай
10. yotovava - 9. stela50 - Здравей , Непросвет ... Размисли ме твоят постинг .
23.01.2012 17:45
Стела, от началото на демокрацията в българската литература нахлуха нови течения, нови моди, които се опитаха да отрекат всичко досега - а в това число и много добрите поети. Един от които е Валери Станков.
И докато той е трън в очите на всякакви вряскащи полигор-трубадурчета, чиито стихчета са едно словоредене без душа и поезия, те ще подскачат и ще се опитват да задушат истинския живец на това изкуство.
цитирай
11. анонимен - Аз също искам
24.01.2012 09:30
да се обърна към Стела. Идвайки тук, най-малкото, което съм търсела, е конфликти. Но за съжаление има хора, които не търсят нищо друго.
Е, в един момент трябва да бъдат сложени на място.
Не ми е приятно, наистина, но и чистенето вкъщи не е от най-приятните неща, а е наложително:)
цитирай
12. mileidi46 - Разбунила си блатото. . . я виж само ...
25.01.2012 13:14
Разбунила си блатото...я виж само как са се разкрякали..:)))
О ,боже ,колко мъка има по този свят...
цитирай
13. henzelski - Познавам лично
28.01.2012 13:11
Атанас Мочуров, както и Валери Станков, и се присъединявам към поздрава ти, Neprosvet! :)
цитирай
14. kite333 - Доколкото разбирам мила ми Непросвет,
02.02.2012 09:41
или си за Чу( и против Поли) или обратното.
Освен съжаления,че си се набутала в такъв спор, винаги се чудя колко "толерантни" един към друг сме.Най-толерантно жалки,особено ако ще трябва да спорим. :))
Добре,че не чета пиша и разбирам от поезия(фотография,белетристика,политика и т.н) :))
Целувки от мен :)
цитирай
15. neprosvet - 14. kite333 - Доколкото разбирам мила ми Непросвет
02.02.2012 11:36
kite333 написа:
или си за Чу( и против Поли) или обратното.
Освен съжаления,че си се набутала в такъв спор, винаги се чудя колко "толерантни" един към друг сме.Най-толерантно жалки,особено ако ще трябва да спорим. :))
Добре,че не чета пиша и разбирам от поезия(фотография,белетристика,политика и т.н) :))
Целувки от мен :)



Eййййй...приятелче мило, не ме вкарвай в капана...опазил ме Бог!
Аз описах моя случка и...толкова...не съм литературен критик. От време на време попрочитам и поезия и си имам предпочитания, които не зависят от принадлежността към някоя от страните в споровете на поети и приятели.
Не обичам безмислените спорове. Всеки сам решава как да си се излага.
Живота е кратък...не ми се занимава със сплетни...не си струва.

Видя ли хлапе, как ме накара да застана в отбрана, въпреки,че не съм била и в поза-нападение?!?!?!:)))

Прегръдка и много целувки!:))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
16. kite333 - Хехехехе
02.02.2012 14:19
направо провокация викаш :)) Нямах това предвид всъщност.
Исках да отбележа,че тук в блога са се оформили два лагера и всеки плюе другия.
А ти без да иска ги попровокира леко,съдейки по коментарите.
Но излизаш с достойнство от ситуацията,а и желанието ти да не се намесваш в спорове е очевидно,както и спокойния тон с който говориш за нещата.
Аз имам предпочитание към един от тях между другото и не вярвам да се хванем за косите,ако не са в един отбор :)))
Целувка от мен :)))))
цитирай
17. neprosvet - kite333 - Хехехехе
02.02.2012 14:54
kite333 написа:
направо провокация викаш :)) Нямах това предвид всъщност.
Исках да отбележа,че тук в блога са се оформили два лагера и всеки плюе другия.
А ти без да иска ги попровокира леко,съдейки по коментарите.
Но излизаш с достойнство от ситуацията,а и желанието ти да не се намесваш в спорове е очевидно,както и спокойния тон с който говориш за нещата.
Аз имам предпочитание към един от тях между другото и не вярвам да се хванем за косите,ако не са в един отбор :)))
Целувка от мен :)))))


Абе да си призная, аз малко се поотегчавам от теци "безконечни спорове". Имаше и някакъв пореден пост срещу Чу...а...той хем е от Варна, хем в същия ден видях и горното стихотворение, та май и аз бях малко провокирана...но...НЕ обичам кавгите и няма да се хванем за косите...хехехехех...ще се разберем с теб...някакси.:)))

Поздрави и целувки, любима Кейти!:)))
цитирай
18. mediatiaunika - Праведно е :)
17.02.2012 15:53
Благодаря, че го сподели!
въпреки фАКТА :№
цитирай
19. neprosvet - . mediatiaunika - Праведно е :)
17.02.2012 22:29
mediatiaunika написа:
Благодаря, че го сподели!
въпреки фАКТА :№


Извини ме mediatiaunika, не разрах коментара ти!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: neprosvet
Категория: Лични дневници
Прочетен: 506759
Постинги: 58
Коментари: 862
Гласове: 6222
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031