Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.04.2011 17:30 - Искам да ми е чисто!/реклама по ТВ/
Автор: neprosvet Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6696 Коментари: 18 Гласове:
23


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

По повод почистването на София на 9 април прочетох много мнения "за" и "против".

Незнам кога ще почистваме морската столица на България, но аз също мисля да не излизам да чистя. Участвала съм във всички Ленински съботници на соца.

Моята мисия по почистването, аз си я свърших много отдавна, с което смея да се гордея.

Когато внучката ми беше на годинка и половина, поради влошеното ми и финансово и от там здравословно състояние, взехме решение с дъщеря ми,  аз да гледам детето, а тя да работи.

По цял ден бяхме по детските площадки, на които играеха много деца.
Щом настане време за площадката, преди да излезем, ние имахме специална подготовка.
В една кошница слагаме: шише вода, солети, гризки,носни кърпи, тебешири, въженце, топка и любимата играчка, която ще люлеем на люлката. Без такова снаряжение ние не излизахме от дома.
Всяка непотребна хартиена опаковка, ние слагахме в кошницата и изхвърляхме в нашия си кош за отпадъци у дома, независимо, че се препъвахме в отпадъците, които посипваха площадката.

Един ден с внучка ми, която е на 3-4 години, минаваме през кварталното пазарче. Влизаме в магазин за алкохол да си купя цигари и понеже  за деца имаше само дъвки - за нея -дъвка.
Продавачката,    подава на детето дъвката, аз прибирам цигарите и плащам. В момента, в който подавам парите, аз виждам изписаната изненада и недоумение върху лицето на продавачката и поглеждам въпросително. 

     - Боже, господи! Това дете ме изуми! То си обели дъвката и си сложи хартийката в джоба! За първи път виждам такова нещо! Другите деца си развиват  дявката и хартийката се пуща на пода. За първи път срещам такова дете!

Ако не се беше изненадала толкова много продавачката сигурно нямаше да ми направи впечатление и да запомня тази дребна и напълно нормална случка.

Разказах този случай не за да покажа колко ми е възпитана внучката с хубавото име Елеонора, или колко е била умна и предвидлива маминка й.
Разказах този случай, за да напомня, че навиците у децата се създават когато са още много, много малки. Пораснат ли вече е късно!

Внучката ми порасна, но аз всеки ден минавам през детската площадка за да отида на магазина и с болка виждам в каква мръсотия играят децата. Младите майки седнали по пейките си говорят, пушат цигари и си гасят фасовете върху плочките или около тъх е посипано с обелки от семки и опаковки от солети, кроасани, гризки и т.н.

Много се нервя и на собсвениците на домашните любимци, чийто акита, които бъкат от микроби,  пълнят пясъчниците, където играят най-малките деца, но спирам до тук.

За да ни е чист града, квартала, улиците и детските площадки, трябва да се научим не да ги чистим, а да не ги замърсяваме!




Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. apostapostoloff - Повишават данък смет и
06.04.2011 18:13
те агитират да излизаш на Ленински съботник. Това вече е НАГЛОСТ!
цитирай
2. neprosvet - apostapostoloff -
06.04.2011 22:59
Агитациите не бяха ли по времето на соца?
цитирай
3. tryn - Поздравления, Непросвет!
07.04.2011 06:10
За будната гражданска съвест.
И за активната позиция! ;)
цитирай
4. hristo27 - Никога не трябва да се пропускат ...
07.04.2011 08:59
Никога не трябва да се пропускат първите СЕДЕМ години!
цитирай
5. neprosvet - tryn -
07.04.2011 12:25
Съвест все още имам, а позицията ми ...често се променя... но нали всичко тече, всичко се променя.
Благодаря, че намина далечно Трънче!
Топли, слънчеви поздрави и усмивки от мен!
цитирай
6. neprosvet - hristo27 - Никога не трябва да се пропускат ...
07.04.2011 12:38
В подкрепа на коментара ти:
Един мъж и една жена, отишли при мъдреца за съвет как да възпитат току що родилото им се детенце.
- Колко е голямо детето? - попитъл мъдреца.
- На 7 ДНИ - отговорили родителите.
- Закъснели сте - отпратил ги мъдреца.
Хубав ден, Христо!:)))
цитирай
7. zaw12929 - От столизата дпо последното село сега е време за почистване, но...
07.04.2011 13:15
българинът не е свикнал да слага отпадъците където трябва. Слага ги в багажника и изхвърля в полето- край селото, където са пасищата. Там изхвърля и строителните отпадъци
цитирай
8. ivankalilova - Поздравления за чудесния постинг ...
07.04.2011 14:09
Поздравления за чудесния постинг миличка!Солидарна съм с мнението ти, приятелко мила!
По повод възпитанието да така е ,но част от младите хора ....са толкова нахални, нагли......и в същото време такива са им и децата! И как не.......
Не напразно е казано,, Децата са нашето огледало''
Поздрави и прегръдки и от мен , миличкА!:)))))))))))))))))
цитирай
9. neprosvet - zaw12929 - От столизата дпо последното село сега е време за почистване, но...
07.04.2011 16:12
Така е за съжаление, zaw12929.
През последните няколко години се вижда старанието на кметството ни да почиства междублоковите пространства. От нас се иска малко да сме по отговорни и да не мислим, че е достатъчно само у дома си да почистваме.
Ако не научим децата си да не хвърлят отпадъци безразборно, въпроса с хигиената на населените места няма да отпадне. Длъжни сме да приучим децата си на по-голяма взискателност и към постъпките им и към отношението към околната среда.
Благодаря ти за коментара!
Поздрави!
цитирай
10. neprosvet - ivankalilova-Поздравления за чудесния постинг ...
07.04.2011 16:25
Благодаря ти за щедрата оценка, мила Ваня!
Истина е, че "Децата са нашето огледало"! Хубаво би било да вложим повече загриженост, старание и постоянство, щото като погледнем " отражението в огледалото" да ни харесва и да се гордеем с това. Нали сме създадени да бъдем добри!?
Хубава вечер!Прегръдки и от мен, мила!
цитирай
11. tit - Така е - търсили сме до двеста метра кофи за боклук!:)
07.04.2011 22:03
По лесное да не мърсим, отколкото да се чудим как да почистим после!:)))
цитирай
12. neprosvet - tit - Така е - търсили сме до двеста метра кофи за боклук!:)
08.04.2011 13:25
Нали и у дома гледаме да не мърсим и по-малко да има за чистене?
Какво ни спира да го правим и на обществени места?

Благодаря ти за подкрепата, tit!:)))
цитирай
13. mamas - Напълно съм съгласна с теб.
08.04.2011 14:44
Поздравявам те за постинга и позицията. И аз така съм учила децата и внуците си и ме боли като виждам, че много млади хора не го правят. Сигурно тях самите не са ги научили родителите им...
цитирай
14. neprosvet - mamas - Напълно съм съгласна с теб.
08.04.2011 15:34
Благодаря за съпричастността, mamas!
Все се надявам и искам да вярвам, че за децата ни, за младите хора - има време и те ще станат добри, ако ние им помагаме с много такт и обич!
Поздрави!:)))
цитирай
15. ckarlet - Права си, приятелко, навиците се ...
09.04.2011 14:38
Права си, приятелко, навиците се сформират още докато са малки дечицата!
А ако всеки от нас има вече изградени такива, нямаше да има какво да се почиства.
Стана ми мило, когато разказа за вашата Ели! Нека ви радва с всяка нейна стъпка!
Поздрави!
цитирай
16. gita969 - И аз няма да чистя
09.04.2011 19:46
Живея на първия етаж и като ми писне да гледам мръсотията през прозореца взимам метлата и лопатата и се захващам да чистя. Един ден един комшия ми вика: " купила си си кола със сини фарове, а се правиш на Пепеляшка, езък ти за прическата"
Как се въздържах да не го фрасна , не знам.
После като се замислих, ми, че те болшинството са такива. Ама аз пак си чистя, но не и по заявка.
цитирай
17. neprosvet - ckarlet - Права си, приятелко, навиците се ...
09.04.2011 21:29
Радвам се, че и ти мислиш така, мила Скарлет!
Благодаря ти за милото пожелание!

Поздрави за теб и твоите съкровища!:)))
цитирай
18. neprosvet - Ние сме по-важни от вас. Имаме си и ...
09.04.2011 21:53
Ние сме по-важни от вас. Имаме си и чистачка на входа. Хигиената, като се има пред вид, че се движат толкова много хора е задоволителна. Страшно се замърсява и от многото рекламни постери в пощенските кутии, затова сме поставили две кошчета и направо ги пущаме в тях, ако не ни представляват интерес рекламите/особено тези за бързи РАЗСЪБЛИЧАЩИ кредити/. Но...доста често при рекламите са пуснати "небрежно" и торбички с битови отпадъци. Много се възмущавам, нали излизаш навън, защо не си изхвърлиш боклука в контейнера, кой е длъжен да ти го изхвърля?
По повод на това, че ти се присмиват, че чистиш съм чувала мои съседки да казват с ирония"Ах, как й прилича!". А толкова малко се иска - просто всеки да пази и уважава труда на другия!
Блогодаря ти, че ме посети и споделяш мнението ми!
Приятна вечер, една хубава неделя сред тези, които те обичат!
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: neprosvet
Категория: Лични дневници
Прочетен: 506790
Постинги: 58
Коментари: 862
Гласове: 6222
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031